lunes, 24 de diciembre de 2007

Comercio de Armas

- Català

Llei de Comerç d'Armes

El passat 19 de desembre es va aprovar al parlament espanyol la "Llei de Comerç d'Armes". Amb aquesta llei queda prohibida la venda d'armes a països en conflicte així com la possible venda per part del comprador del material comprat a un tercer país (gràcies a la firma d'unes clàusules de no reexportació). A més, el congrés tindrà l'oportunitat de avaluar les exportacions oficials i el secretari de l'estat haurà de donar resposta a les recomanacions que sol·liciti el congrés. Entre els aspectes més negatius cal destacar que la llei no menciona clarament l'obligació del govern a donar informació en detall sobre les exportacions realitzades i els certificats de destí i ús final no seran obligatoris.


Una simple reflexió

30.000 persones moren a l'any en EEUU per armes de foc. I si no existissin les armes? La guerra de l'Irak ja s'ha emportat pel davant a més d'un milió de vides. I si no existissin les armes? El conflicte del Congo continua tot i que la guerra va acabar "oficialment" al 2003; des de 1998 fins al 2004 la balança de morts es va situar en 4 milions. I jo em segueixo preguntant, i si no existissin les armes?
Si no existissin les armes no hi hauria aquesta destrucció desenfrenada dels pobles humans. La capacitat per matar minvaria fins a un punt que seria impossible desenvolupar un atac militar a gran escala com el de l'Irak o disparar al mateix veí; la no creació d'armes significaria la incapacitat per poder matar amb facilitat, ja sigui a nivell local o a nivell internacional.
Fer negoci amb aparells fabricats per destruir no és discutible; si com a éssers humans busquem la felicitat i no el sofriment, la creació i utilització d'armes va en contra de la nostra naturalesa.
L'única "llei" ètica a crear sobre el tema a nivell mundial és aquella destinada a prohibir la fabricació de tot tipus d'armament i la destrucció de l'actual, promoure el diàleg, promoure la llibertat dels pobles i sobretot promoure la lluita no-violenta.


- Castellano

Ley de Comercio de Armas

El pasado 19 de diciembre se aprobó en el parlamento español la "Ley de Comercio de Armas". Con esta ley queda prohibida la venta de armas a países en conflicto así como la posible venta por parte del comprador del material comprado a un tercer país (gracias a la firma de unas cláusulas de no reexportación). Además, el congreso tendrá la oportunidad de evaluar las exportaciones oficiales y el secretario del estado deberá dar respuesta a las recomendaciones que solicite el congreso. Entre los aspectos más negativos destaca que la ley no menciona claramente la obligación del gobierno a dar información detallada sobre las exportaciones realizadas y los certificados de destino y uso final no serán obligatorios.


Una simple reflexión

30.000 persones mueren al año en EEUU por armas de fuego. ¿Y si no existieran las armas? La guerra de Irak ya se ha llevado por delante a más de un millón de vidas. ¿Y si no existieran las armas? El conflicto del Congo continua aunque la guerra acabó "oficialmente" en 2003; desde 1998 hasta al 2004 la balanza de muertos se situó en 4 millones. Y yo me sigo preguntando, ¿y si no existieran las armas?
Si no existieran les armas no habría esta destrucción desenfrenada de los pueblos humanos. La capacidad para matar bajaría hasta un punto en que sería imposible desenvolver un ataque militar a gran escala como el de Irak o disparar al mismo vecino; la no creación de armas significaría la incapacidad para poder matar con facilidad, ya sea a nivel local o a nivel internacional.
Hacer negocio con aparatos fabricados para destruir no es discutible; si como seres humanos buscamos la felicidad y no el sufrimiento, la creación y utilización de armas va en contra de nuestra naturaleza.
La única "ley" ética a crear sobre el tema a nivel mundial es aquella destinada a prohibir la fabricación de todo tipo de armamento y la destrucción del actual, promover el diálogo, promover la libertad de los pueblos y sobretodo promover la lucha no-violenta.

1 comentario:

asimov dijo...

No pienso que las armas vayan a desaparecer. Es la herramienta que usan los poderosos para mantener su estatus.

salu2.